京都のホテル「The Millennials」の一角にKasane No Iroの商品を販売するためのインテリアデザインです。

3ヶ月間限定のストアのため、既存の要素を使いながら、いかにして無機質な空間に商品とマッチする彩りを与えれるかが大きなテーマでした。壁面には着物の柄を使ったパネルをパッチワークのように配置し、また中央にはそれらを引き締める帯のような黒のパネルを設けました。実際の着物と同じ素材の壁が大きなインパクトを与えると同時に、商品の存在を際立たせています。

Date: 2018.3

Type: Shop interior

Status: Complete

Location: Kyoto city, Kyoto

Floor area: 48.7㎡

It’s the interior design for Kasane No Iro's shop in a corner of the hotel "The Millennials" in Kyoto.

It was a big theme how to use the existing elements for a shop for 3 months only and how to add colors to the space to match the products in an inorganic space. On the wall surface I arranged panels using kimono patterns like patchwork and in the center we set black panels like tightening bands.The wall of the same material as the real kimono has a big impact and at the same time stands out the existence of the products.

Kasane No Iro Pop-up

COPYRIGHT 2018 HAJIME YOSHIDA ARCHTECTURE. ALL RIGHTS RESERVED.